Εικ.27. Αργυρεπίχρυση λεκάνη αγιασμού. Η βάση είναι έργο του Χριστοφή Αργυρού, 1639, και η λεκάνη του 19ου αιώνα.
Από τα αξιόλογα αντικείμενα της συλλογής των εκκλησιαστικών αργυρών είναι ο μεγαλός αργυρός σταυρός της Μονής, έργο του 18ου αιώνα, ο οποίος, πέρα της θρησκευτικής θεματολογίας, απεικονίζει και σκηνές από την ιστορία της Μονής του Κύκκου (εικ.29). Στην ίδια κατηγορία εντάσσεται και αργυρεπίχρυσος σταυρός λιτανείας, έργο του χρυσοχού Χριστοφή Αργυρού και αφιέρωμα του ηγουμένου της Μονής Νικηφόρου στα 1636 (εικ.30). Από τον ίδιο τεχνίτη προέρχεται και η βάση λεκάνης αγιασμού του 1639 (εικ.27), πάλι αφιέρωμα του ηγουμένου Νικηφόρου, όπου στα στηθάρια της βάσης, εκτός από την Παναγία, τον Χριστό, τον Πρόδρομο και τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, έχομε και την προσωπογραφία του ηγουμένου (1636-1641)(εικ.28).
Εικ.28. Ηγούμενος Κύκκου Νικηφόρος. Λεπτομέρεια εικ. 27.
Εικ.29. Αρχυρεπίχρυσος σταυρός, 18ος αιώνας.
Εικ.30. Αρχυρεπίχρυσος σταυρός λιτανείας. Εργο Χριστοφή Αργυρού, 1636
Από τα αρτοφόρια, χώρος, όπου φυλάσσεται αποξηραμμένος άρτος για τη Θεία Μετάληψη των μελλοθανάτων, αναφέρομε το αργυρεπίχρυσο ναόσχημο αρτοφόριο του 1807. Αντικείμενο με έντονα τεχνοτροπικά στοιχεία μπαρόκ και νεοκλασσικισμού, εμπλουτισμένο με κοράλλια και μαργαριτάρια. Στις πλευρές της περιφέρειας εικονίζονται η Παναγία του Κύκκου, ο Χριστός στο τραπέζι του Μυστικού Δείπνου και ανά δύο οι απόστολοι να κατευθύνονται πρός αυτόν, (εικ.31).
Εικ.31. Αργυρεπίχρυσο αρτοφόριο, 1807.


For comments, corrections or additional information
© LogosNet Group, 1998. All rights reserved