Eik. 42 Επιτραχήλιο, 1735.
Η σύνθεση σχεδιάζεται ισορροπημένη μέσα στον χώρο, σχεδόν με γεωμετρική διάταξη, αποδίδοντας με τις συγκρατημένες κινήσεις και τα εκφραστικά πρόσωπα το βαθύ αίσθημα λύπης, που θέλει να δώσει η δημιουργός.

Κάτω σημειώνεται η επιγραφή "+ΕΚΟΣΜΗΘΗΝ ΜΕΝ ΔΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΚΑΙ ΔΑΠΑΝΗΣ Μ(ΗΤ)ΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΥΛΥΒΡΙΑΣ ΚΥΡΙΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΠΟΝΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΑΡΓΥΡΑΙΑΣ. ΑΦΙΕΡΩΘΗΝ ΔΕ ΕΝ ΤΗ ΣΕΒΑΣΜΙΑ ΜΟΝΗ ΤΗΣ Θ(ΕΟΤΟ)ΚΟΥ ΤΟΥ ΚΥΚ(Κ)ΟΥ ΕΝ ΤΗ ΝΗΣΩ ΚΥΠΡΩ ΕΝ ΕΤΕΙ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΨΓ"[1703] .
Απο την ορθόδοξη Γεωργία, αφιέρωμα του βασιλιά της Ηρακλείου Β' και της συζύγου του Δαρεντζάνης, προέρχεται σκέπη της Αγίας Εικόνας του Κύκκου, έργο του 1780, διακοσμημένη με κεντητές παραστάσεις της Ρίζας Ιεσσαί, της Ελεούσας του Κύκκου και άλλων, ενώ στο κάτω μέρος είναι κεντημένη δίγλωσση αφιερωματική επιγραφή στα Γεωργιανά και Ελληνικά.(εικ.45).

Δύο μεγάλες προθήκες, πρός το τέλος της αίθουσας 2, παρουσιάζουν την τελετουργική ενδυματολογία των διαφόρων βαθμίδων του ορθόδοξου ιερατείου (διάκονος, ιερέας, επίσκοπος).
Εικ. 43 Επιτραχήλιο, 1741.


For comments, corrections or additional information
© LogosNet Group, 1998. All rights reserved