Ενατενίσεις | Τεύχος 17 Μάιος - Αύγουστος 2012 | Ιερά Μητρόπολις Κύκκου και Τηλλυρίας - page 11

Eνατενίσεις
9
ΜΟΡΦΩΣΗ
ΚΑΙ
ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ
Ε
ίναι στον άνθρωπο έμφυτη η έφεση
για γνώση. Και η γνώση, με την έν-
νοια της παιδείας, εξαρτάται, κατ΄ αρ-
χήν, από το οικογενειακό περιβάλλον
και, κατά κύριο και βασικό λόγο, από
το σχολείο. Γονείς και δάσκαλοι επιτελούν ένα ση-
μαντικό έργο μόρφωσης και παιδείας για τους αν-
θρώπους.
Στις μέρες μας, όμως, στο κεφάλαιο τούτο
καθοριστικό ρόλο ασκούν και τα Μέσα Ενημέρω-
σης, δηλαδή ο έντυπος και ο ηλεκτρονικός τύπος.
Έτσι, εξίσου σημαντικό αποβαίνει και το έργο
τόσο των δημοσιογράφων όσο και των ανθρώπων
εκείνων στους οποίους ανήκουν αυτά τα Μέσα
Ενημέρωσης.
Γονείς, δάσκαλοι και δημοσιογράφοι, λοιπόν,
επιτελούν έργο ιερό, αφού και η πληροφόρηση
θεωρείται λειτούργημα, το οποίο θεραπεύει–
υπηρετεί τον άνθρωπο.
Δυστυχώς, όμως, και χωρίς να είμαστε από-
λυτοι, για να αναφερθούμε στο κεφάλαιο της δη-
μοσιογραφίας, γιατί περί αυτής ο λόγος, δεν είναι
λίγες οι φορές, κατά τις οποίες η δημοσιογραφική
δεοντολογία παραβιάζεται και η δημοσιογραφία
εκτρέπεται. Δημοσιογράφοι έρχονται να υπηρε-
τήσουν, όχι την αλήθεια και το δίκαιο, αλλά σκο-
πιμότητες, παρακάμπτοντας, με τον τρόπο αυτό, ή
παραβιάζοντας αρχές, πάνω στις οποίες στηρίζεται
και λειτουργεί το κεφάλαιο της δημοσιογραφίας.
Έτσι, όχι μόνο η πληροφόρηση καταντά παρα-
l
Του Νικόλαου Κούτσιου,
Διακόνου, Θεολόγου, Μ.Α., Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...256
Powered by FlippingBook