Background Image
Previous Page  19 / 196 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 19 / 196 Next Page
Page Background

Eνατενίσεις

17

l

Του Ιωάννη Καραβιδόπουλου,

Ομότ. Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ

Ερμηνευτική προσέγγιση των χωρίωνΜατθ. 19, 24, Μάρκ. 10, 25, Λουκ. 18, 25.

Η «ΚΑΜΗΛΟΣ»

ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑΜΕ ΤΟΝΠΛΟΥΤΟ

1

«Άρχων» χαρακτηρίζεται στη διήγηση του Λουκά (18,18), στον Ματθαίο και Μάρκο γενικά κάποιος («εἷς»), ο οποίος

στη συνέχεια του Ματθαίου χαρακτηρίζεται ως «νεανίσκος» (19,20).

2

Στον Ματθ. αντί «τρυπήματος» ορισμένα χειρόγραφα έχουν «τρήματος» ή κατ΄επίδραση τουΜάρκ. «τρυμαλιάς», στον

Μάρκ. αντί «τρυμαλιάς» έχουν «τρήματος» ή «τρυπήματος» και αντί «ραφίδος» «βελόνης» και στον Λουκ. αντί «τρήμα-

τος» έχουν «τρυπήματος» ή «τρυμαλιάς» και αντί «βελόνης» «ραφίδος».

συζήτηση του Ιησού με τον πλούσιο

άρχοντα

1

για τις προϋποθέσεις εισό-

δουστηΒασιλείατουΘεούτελειώνει

με την επισήμανση του Ιησού προς

τους μαθητές του:

«Εὐκοπώτερόν

ἐστιν κάμηλον διὰ τρυπήματος ρα-

φίδος διελθεῖν ἤ πλούσιον εἰσελ-

θεῖν εἰς τὴν βασιλείαν τοῦΘεοῦ»

(Ματθ.19,24). Το

λόγιον διασώζεται και από τους τρεις Συνοπτικούς

Ευαγγελιστές με κάποιες μικρές παραλλαγές

2

και

πρέπει για την κατανόησή του να συνδυασθεί με

την αμέσως επόμενη φράση του Ιησού προς τους

έκπληκτους για τον απόλυτο χαρακτήρα της δια-

βεβαίωσής του μαθητές

«παρὰ ἀνθρώποις τοῦτο

ἀδύνατόν ἐστιν, παρὰ δὲ τῷ Θεῷ πάντα δυνα-

τά»

(Ματθ. 19,26 και παράλλ.). Το ερώτημα που θα

εξετάσουμε είναι, εάν η λ. κάμηλος εδώ δηλώνει το

ζώο καμήλα ή το καραβόσχοινο (το παλαμάρι). Η

αφορμή γι’αυτό το σύντομο άρθρο παρέχεται από

σχετικό άρθρο τουΟμότιμουΚαθηγητή της Γλωσ-

σολογίας (ΑΠΘ) και φίλου κ. Χαράλαμπου Συμεω-

νίδη στο περιοδικό

Ενατενίσεις

(2013, τεύχ. 20, Μά-